دایکال نوری _Bisco

Dycal Light _BISCO

دسته بندی : دایکال
کد محصول : 136257585

قیمت از : 4,400,000 تومان

کاربر گرامی با انتخاب ویژگی های زیر فروشگاه ها به شما نمایش داده خواهد شد

مشخصات :

  • سرنگ 1 گرمی
  • Resin Modified Calcium Silicate
  • TheraCal LC انتخابی متفاوت برای  Direct Pulp Capping Indirect Pulp Capping مناسب برای استفاده به عنوان لاینر در زیر ترمیم های کامپوزیت، آمالگام، انواع سمان و سایر مواد بیس.
  • دارای PH قلیایی که سبب تسریع تشکیل آپاتیت و ایزوله شدن پالپ می شود.
  • قابلیت باند بسیار قوی با عاج مرطوب حتی در عمیق ترین حفرات نزدیک به پالپ
  • غیر قابل حل در آب و بزاق
  • رادیواپک.
  • لاینر لایت کیور برگزیده Dental Advisor برای چند سالی متوالی (از سال 2014 الی 2023)
  • دایکال  Bisco- TheraCal LC
  • PH قلیایی TheraCal LC سبب تسریع تشکیل آپاتیت و ایزوله شدن پالپ می شود .
  • فرمول اختصاصی تراکال ، تشکیل شده از ذرات تری کلسیم سیلیکات در یک منومر هیدروفیل که با رهاسازی قابل توجه کلسیم سبب تسریع تحریک سنتز هیدروکسی آپاتیت و ساخت عاج ثانویه و تشکیل پل عاجی می شود و همانند یک لایه محافظ در برابر مجموعه پالپ دندان می ماند .
  • فرمول اختصاصی TheraCal LC متشکل از ذرات تری کلسیم سیلیکات در یک مونومر هیدروفیل دارای قابلیت آزادسازی بسیار زیاد کلسیم که سبب تحریک سنتز هیدروکسی آپاتیت و تشکیل پل عاجی و بازسازی بافت دندان می شود.
  •  عرضه به صورت سرنگ های 1 گرمی تکی و کیت 4 عددی.

تراکال بیسکو، لاینر برگزیده دنیا در سالهای اخیر است. این ماده کف بندی ساخت کمپانی Bisco است. و یکی از بهترین مواد در محافظت از پالپ میباشد. حروف LC در نام آن مخفف لایت کیور است. که نوع سفت شدن آن را مشخص می کند.

TheraCal LC نقش یک سد محافظ را در مجموعه پالپ دندان ایفا می کند. فرمولاسیون اختصاصی TheraCal LC متشکل است از:

ذرات تری کلسیم سیلیکات در منومر هیدروفیلی که کلسیم قابل توجهی آزاد می نماید. و آنرا به ماده ای بینظیر در این مورد تبدیل نموده است.

تفاوت این ماده دوست داشتنی با لاینر هایی که از جنس کلسیم هیدروکساید هستند. این است که کلسیم هیدروکساید به مرور زمان شسته و از بین می رود. ولی تراکال دائمی است. و شسته شدن برایش معنایی ندارد. و تقاوت دیگر این است که کلسیم سیلیکات، کلسیم بیشتری از کلسیم هیدروکساید آزاد می کند. که هم به تقویت دنتین کمک می کند و هم با خاصیت بازی کلسیم، خاصیت ضد میکروبی هم دارد.

 

تراکال بیسکو

 

پالپ کپینگ مستقیم یا غیر مستقیم؟

پاسخ هر دو است. تراکال بیسکو جزء معدود موادی است. که هم در پالپ کپینگ مستقیم و هم در پالپ کپینگ غیر مستقیم مورد استفاده قرار می گیرد.

 

نراکال بیسکو theraCal LC

 

نحوه استفاده از TheraCal LC: 

ماده کف بندی کلسیم سیلیکات تراکال بیسکو Bisco TheraCal LC

سوالات متداول:

 

تفاوت و شباهت بین مواد TheraCal LC و Mineral Trioxide Aggregate (MTA) چیست؟
TheraCal LC یک کلسیم تری سیلیکات اصلاح شده با رزین است که در مقایسه با مواد MTA خواص فیزیکی بهتری دارد. اساساً، مواد شیمیایی اولیه مورد استفاده در هر دو ماده مشابه هستند (سیمان پرتلند) اما TheraCal LC حاوی یک رزین آبدوست در انتظار ثبت اختراع است که امکان پخت فوری نور را فراهم می کند و آزادسازی کلسیم را تسهیل می کند. مشابه مواد MTA، TheraCal LC به دلیل pH قلیایی باعث بهبودی می شود و آزادسازی کلسیم به تشکیل پل عاج کمک می کند.

 

تفاوت بین TheraCal LC و کلسیم هیدروکسید چیست؟
هیدروکسید کلسیم ماده شیمیایی اولیه موجود در بسیاری از پوشش های عاج و عوامل پوشش دهنده پالپ است. یکی از محدودیت های شناخته شده مواد مبتنی بر هیدروکسید کلسیم، حلالیت نسبتا بالای آنها است که منجر به انحلال مواد در طول زمان می شود.

 

آیا باید قبل از قرار دادن TheraCal LC باند زده شود؟
قبل از قرار دادن TheraCal LC  باند روی عاج نیازی نیست یا توصیه نمی شود. TheraCal LC به حداکثر میزان آزادسازی کلسیم اجازه می دهد.

 

من از RMGI برای لاینر و پالپ کپینگ استفاده می کنم. چرا باید سوئیچ کنم؟
TheraCal LC تشکیل هیدروکسیل آپاتیت را از طریق تبادل یون/آب با ساختار دندان را انجام میدهد. گلاس آینومرهای اصلاح شده با رزین قادر به ترویج تشکیل هیدروکسیل آپاتیت نیستند و نشان داده شده است که برای کمپلکس پالپ سیتوتوکسیک هستند. به دلیل گنجاندن پلی اکریلیک اسید، RMGI ممکن است در واقع تشکیل آپاتیت را مهار کند.

 

برای چه کاری می توانم از TheraCal LC استفاده کنم؟
TheraCal LC را می توان به عنوان یک لاینر در زیر تمام مواد ترمیمی استفاده کرد. همچنین می توان از آن به عنوان یک عامل پالپ کپ مستقیم یا غیرمستقیم  استفاده کرد.

 

آیا TheraCal LC به مرور زمان پاک می شود؟
نه، TheraCal LC در مقایسه با سایر لاینرهای سنتی مبتنی بر هیدروکسید کلسیم و عوامل پالپ کپیک  عملا نامحلول است.

 

آیا می توان از TheraCal LC در موارد اطفال برای پوشش مستقیم یا غیر مستقیم پالپ استفاده کرد؟
آره. TheraCal LC برای هر دو  پالپ کپ مستقیم و غیرمستقیم پالپ استفاده شده و می تواند با خیال راحت برای بیماران اطفال استفاده شود. TheraCal LC محافظت از پالپ را فراهم می کند و خطر حساسیت بعد از عمل را در مواردی که به آماده سازی عمیق نیاز است، یا جایی که قرار گرفتن در معرض پوسیدگی یا مکانیکی رخ می دهد، کاهش می دهد. توانایی لایک کیورینگ  این ماده باعث می‌شود که زمان کار سریع‌تر نیز انجام شود، که ممکن است هنگام برخورد با بیماران جوان‌تر مفید باشد.

 

ماتریس هیدروفیل منحصر به فرد TheraCal LC چه نقشی در ترکیب آن دارد؟
BISCO یک ماتریس هیدروفیل منحصر به فرد ایجاد کرده است که امکان تبادل یونی را فراهم می کند. ماتریس‌های رزین قبلی یا سنتی آبگریز بوده‌اند، اما ماتریس BISCO اجازه تبادل یونی را می‌دهد، زیرا آب به درون ماتریکس جریان می‌یابد، واکنش می‌دهد و یون‌های هیدروکسید کلسیم آزاد می‌شوند. ماتریکس آبدوست است اما در طول زمان حل نمی شود.

 

دایکال نوری BISCO

دایکال نوری بیسکو

0

نظر خود را بنویسید

موبایل شما نمایش داده نخواهد شد

1 2 3 4 5